espati.lv

Bērns no rīta NEVAR pamosties – 5 padomi, kas PALĪDZĒS

Bērns no rīta NEVAR pamosties – 5 padomi, kas PALĪDZĒS

Autors: Madara Ozoliņa
Foto: fotalia.com
2015. gada 8. septembris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt

Klāt rudens un trīs skaistu atpūtas mēnešu laiks bērniem nu beidzies. Gan mazajiem bērnudārza apmeklētājiem, gan skolēniem, atsākoties jaunajam mācību gadam atkal jāaprod ar agro celšanos no rītiem. Ne vienmēr tas sagādā prieku un patiku. Kā vecākiem tikt galā ar sava bērna rīta niķiem un stiķiem? Izlasi!

Svarīgs ikdienas ritms. Gan bērniem, gan arī pašiem vecākiem vieglāku ikdienu padara jau laicīgi ieviests režīms. Vajadzētu ievērot to, lai rotaļas pirms gulētiešanas būtu mierīgākas un ne tik aktīvas kā pa dienu, lai mazajam būtu vieglāk iemigt. Vecāki nevar gribēt, lai bērns no rīta būtu možs, mundrs un izgulējies, ja līdz nakts vidum ir pavadījis pie datora vai televizora. Bērnam ir nepieciešams miegs, pat ja viņš saka, ka gulēt vēl negrib. Ja katru vakaru savu bērnu liksi gulēt vienā un tajā pašā laikā, viņš pie tā ātri vien pieradīs un pēc laika ķermenis jau pats dos ziņu, ka ir laiks iet gulēt. Tas pats attiecas arī uz rītiem. Lai bērns labāk mostos, centies viņu modināt katru darba dienas rītu vienā laikā!

Nesteidzīgi rīti. Tikai tu pati zini,cik daudz laika no rītiem nepieciešams tev pašai un bērnam, lai sagatavotos dienai. Ļauj savam bērnam pamosties nesteidzīgi. Kad piecelies pati, tad neliec arī bērnam kāpt uzreiz laukā no gultas. Ieslēdz bērna istabā gaismu un dod ziņu, ka ir rīts un laiks pamazām celties. Bērna ķermenis apradīs ar gaismu un būs vieglāk sagatavoties dienai. Vari ieslēgt arī klusi mūziku, kas bērnam patīk. Ja neesi kategoriski pret televizoru, tad vari ieslēgt arī kādu bērna iemīļoto multfilmu. Tas mošanos padarīs daudz patīkamāku. Kamēr mazais lēnām modīsies, tu pati vari jau sagatavoties. Tā tev pietiks laiks pēc tam palīdzēt bērnam.

Gatavojieties rītam jau iepriekšējā vakarā. Lai no rītiem laiku varētu pavadīt nesteidzīgāk, sagatavo visu (skolas somu, mugurā velkamās drēbes) jau iepriekšējā vakarā. Šādi jau laicīgi savam bērnam vari iemācīt būt patstāvīgam. Vari iedrošināt savu mazo par savām mantām un drēbēm parūpēties jau laicīgi, jo tad viņš pats no rīta varēs pačučēt ilgāk.

Esi izdomas bagāta! Bērniem patīk mosties, ja viņi zina, ka sagaidāms kas patīkams. Kādu rītu vari izlikties par kādas multfilmas varoni un, iejūtoties šajā tēlā, modināt bērnu. Vēl labi strādā pārsteiguma efekts – saki, ka ārā redzamas sunīša pēdas un mazais noteikti gribēs tās redzēt. Varat rīkot zobu tīrīšanas sacensības – ja teiksi, ka ej jau uz vannas istabu, bērns nelaidīs garām izdevību piecelties, lai tevi sacensībās uzveiktu. Noteikti labs variants ir arī kopīga rīta vingrošana vai izstaipīšanās! Jūs varat kopīgi izdomāt ik rīta rituālu un turpmāk katru rītu to kopīgi ievērot. Iespējas ir daudz un dažādas – esi izdomas bagāta, jo tikai tu pati zini, kas tieši tavam bērnam sagādātu vislielāko prieku un patiku, lai mošanās no rītiem notiktu bez asarām, bet ar smaidu uz lūpām.

Katrs bērns ir individuāls. Ja tavas labākās draudzenes mazais no rītiem jūtas mundrs un mošanās nav sagādājusi nekādas problēmas, tas nenozīmē, ka tavs bērns ir tāds pats. Mēs katrs esam individuāls, ar savu personību un raksturu. Iespējams, ka bērnam no rīta grūtāk pamosties ir tieši atšķirīgā temperamenta dēļ. Šajā gadījumā pats svarīgākais būtu pret savu bērnu izturēties saprotoši un iejūtīgi. Teksti: „Celies! Ātrāk! Mēs kavējam!” noteikti nederēs un bērnu tikai satrauks. Atceries, ka ir bērni, kas no rītiem ir smaidīgi un priecīgi, kamēr citi agrajā dienas cēlienā jūtas drūmāki. Pieņem savu bērnu un neliec viņam kļūt citādākam.

 


Saistītie raksti

Bērns GRIB labi mācīties - kā viņam PALĪDZĒT?

Sakošļāti zīmuļi skolēniem

12 būtiskas prasmes tava bērna KARJERAS attīstīšanai nākotnē

KĀ kopīgi pārdzīvot bērna PIRMO mēnesi SKOLĀ?

Sirdsskolotāja Daina Sirmā



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna