espati.lv
Meklēt
Pētījums: mazuļa ēdiens ietekmē viņa prāta spējas

Pētījums: mazuļa ēdiens ietekmē viņa prāta spējas

Autors: redakcija, espati.lv
Foto: shutterstock.com
2008 gada 20.novembris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt
Ir apkopoti dati par eksperimentu kas ildzis vairāk nekā 35 gadus. Šajā laika periodā tika novērota intelektuālā attīstība vairāk kā 1000 bērniem, kas dzimuši Gvatemalā laikā periodā no 1969. līdz 1977. gadam. Zinātnieki no Emorijas Universitātes (Emory University) Atlantā, ASV nonākuši pie secinājuma, ka ēdiena sastāvs bērna agrīnajā attīstības periodā ietekmē cilvēka intelektuālas spējas pieaugot.

Pētījuma sākumā bērnus sadalīja divās grupās. Pirmās grupas bērnus baroja ar atole – silta kukurūzas putra ar augstu enerģētisko vērtību un bagāta ar olbaltumvielām. Otrās grupas bērni uzturā lietoja dzērienus ar dažādu augļu garšu, saldinātus ar cukuru.

2002.-2004. gadā visiem 1148 eksperimenta dalībniekiem bija aptuveni 28-32 gadi.

Tika noskaidrots, ka tiem dalībniekiem, kuri bērnībā, līdz divu gadu vecumam tika baroti ar kukurūzas putru, ir daudz attīstītāka uztvere un izziņas prasmes, nekā tiem, kuri kukurūzas putru saņēma citā vecumā vai nesaņēma nemaz. Pat ņemot vērā tādus garīgo attīstību ietekmējošus faktorus, kā izglītība, pētījuma dalībnieku intelektuālās attīstības līmenis atšķīrās.

Uztura speciālisti nekad nav apšaubījuši pilnvērtīgas pārtikas lomu bērnu attīstības procesā, tomēr šis pētījums faktiski pierāda, cik liela nozīme ir kvalitatīvam mazuļu uzturam bērniņa garīgajā attīstībā. Iespējams, iepriekšminētais liks aizdomāties, pirms iepriecināt savu atvasi ar makdonaldu vai gāzētas limonādes pudeli.



Ceļasoma, dodoties uz slimnīcu. Bērni slimo.

Kas ir brīvā audzināšana?

Spēlēsimies!

Lūdzu, paldies, uz redzēšanos

Laipni lūgts pie kopējā galda



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com
> Komentēt

Kristii, 2008 gada 22.novembris, 10:55

Autrs varēja pacensties un iekļaut rakstā vairāk detaļu - vai uzturs tika pētīts tikai līdz divu gadu vecumam, un pēc tam vairs nē? Un vai ietekmē tieši zīdaiņu vecumā saņemtais uzturs, vai arī visā bērnībā? Bet visādi citādi liekas interesanti :)

Ziņot par nekorektu komentāru
zebest, 2008 gada 22.novembris, 16:14

Pētījums gan liekas tāds visai nežēlīgs...

Ziņot par nekorektu komentāru
lauritta, 2008 gada 22.novembris, 16:51

Es arī par to iedomājos - samērā skarbi. Tomer var saprast 60 tie un Gvatemala - šodien tas nebūtu iespējams

Ziņot par nekorektu komentāru
ita (viesis), 2012 gada 29.janvāris, 14:36

eksperimenti ar cilvēkiem un to publicē kā normālu.tālāk jau nav kur iet.pretīgi.

Ziņot par nekorektu komentāru



kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna